Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

30 maart 2007

Wat moet ik doen?

Een paar huizen voorbij ons heeft iemand een tijd geleden een huis gekocht dat alhoewel ca 30 jaar oud, zich in vrij slechte toestand bevond.
We kenden de vroegere eigenaars, die ook een bezoek van tante Kaat hadden kunnen gebruiken, en wisten ook dat een koper heel veel werk zou hebben.
Nu ben ik eens een kijkje gaan nemen om te zien hoe de werken vorderen, en wat blijkt een flink aantal buitenlandse zwartwerker zijn er bezig het huis te verbouwen. Ze doken allemaal in paniek weg toen ik er aanklopte, terwijl ik er wat Oost Europese hoorde. Nadien bleek een auto de illegale zwartwerkers te komen afzetten en ophalen, en soms blijven ze er ook slapen.
De auto rijdt dan even verder om te zien of de kust veilig is , keert an terug en dropt de mannen.
Wat zou ik doen? dit aangeven bij de politie de RVA, of niets doen?
Als ik het meld ben ik een verrader en misschien wel racist in de ogen van de de groen linksen, aan de andere kant stelen ze het werk van de eigen aannemers en bevolking, en bestelen ze ons sociaal zekerheidssysteem.
Ook zou het kunnen dat dit voorgoed mijn relatie met de nieuwe buren zou verknoeien.
Ik kan natuurlijk ook zwijgen en eventueel later ook eens gebruik maken van de illegale zwarte werkkrachten, wat mij wat zou opleveren, want ik heb er wel genoeg van door de overheid en regering belast en bedrogen te worden. En eigenlijk werken deze mensen nog voor hun geld wat van de andere vreemdelingen in dit land vaak niet kan gezegd worden.
Mijn gezond verstand zegt stop de illegalen, en de immigratie en doe de deur dicht voor het te laat is.
Als dat onverdraagzaam is en niet multicultureel, als dat een eigen volk eerst mentaliteit is, dan weze dat maar zo.
Gelijke kansen beleid is blijkbaar niet voor de Vlamingen ( Belgen) want wij werken al eeuwen en betalen belastingen, terwijl dat van een groot deel nieuwe burgers en mensen niet wordt geëist.
Men kent het probleem, men weet van illegalen en onterechte asielzoekers maar men doet niets of veel te weinig en laat verder verkankeren.

Geen opmerkingen: