Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

11 juni 2008

Colruyt knielt richting Mekka

Heden verstuurde ik volgende e-mail naar Colruyt
Ik hoop dat jullie mijn voorbeeld volgen en deze evolutie naar een onderdanige houding ten aanzien van de islam helpen stoppen. Als er een plaats is waar het pijn doet, dan is het in hun portemonnee

colruyt@colruyt.be

Geachte,

Ik vernam dat Colruyt de harten en de magen van de moslims wil veroveren en op de markt komt met :
"Chatar, kookworst met halalvlees", "Gekookte worst op basis van gevogelte, bereid met 100% halal vlees."
En, om alle twijfel weg te werken:
"bereid volgens moslimtraditie".

Wij storen er ons mateloos aan dat onder invloed van religie een bedrijf als Colruyt door imams goedgekeurd voedsel op de markt meent te moeten brengen, dat wel zeker afkomstig is van dieren die volgens een rituele methode geslacht werden.
De aanpassingen ten behoeve van de Islam en de legale en illegale allochtonen, op allerlei gebied, nu ook bij Colruyt zijn stappen in de richting van een samenleving die ik niet wens en niet meer herken als Vlaams of West Europees.
Wij zullen dus onze aankooppolitiek ten aanzien van Colruyt veranderen en aan uw winkel voorbijlopen. Ik adviseer vanaf heden ook mijn familie en kennissen hetzelfde te doen.
Ik betwijfel of het verlies van koopkrachtige Vlamingen gecompenseerd zullen kunnen worden door voldoende allochtonen en moslims, die bij eigen volk en geloofsgenoten wensen te winkelen.
Wij hebben gelukkig de keuze waar wij ons geld uitgeven, en zullen dat ook daadwerkelijk laten merken.

Indien u deze marketingpolitek wenst te veranderen, wat ik echter betwijfel van iemand die met zoiets start, dan zal ik het wel vernemen in de media.

Een Vlaamse ex-klant

2 opmerkingen:

Duplo Duplex zei

Gisteren nog gaan winkelen en tot mijn verbazing zag ik in de frigo een nieuwe soort bladerdeeg liggen met de vermelding "halal". Wij doen heel bewust de grote aankopen in de Colruyt omwille van de effectieve laagste prijs en zal mijn winkelgedrag niet aanpassen omdat ze bij Colruyt het "licht" hebben gezien. Ook bij Carrefour en Delhaize, om maar twee concurrenten te noemen, verkopen ze hahalul en koosjer-producten.
Net zoals met de bio-hype zullen ze er in Halle brood in zien zekers?
Dit is de normale opportunistische reactie van een bedrijf dat winst wil maken: kassa-kassa is het enige wat uiteindelijk telt voor die mensen, de rest kan hen gestolen worden.

De grote schuldigen zijn de politici die vreemde culturen niet verwelkomen maar als een diarree over de bevolking laten uitschijten.

Zolang ik nog de keuze heb om er niet-hahalul voedsel te kopen heb ik er niet zo een probleem mee al had ik ook liever gehad dat ze bij Colruyt niet hadden toegegeven aan die fanatiekelingen.

Wat ik nooit meer koop, ondanks ik het een lekkernij vind, is schapenvlees, boutjes, ribbetjes of voor ragout, omdat ik mij heb laten wijsmaken dat er hier in dit onland geen enkel schaap meer wordt geslacht volgens Westerse richtlijnen. Ik weiger voedsel te eten waar een of ander Joodse of mosselman zij "zegen" over heeft gegeven. In het bijzonder de manier waarop die beesten geslacht worden.

Misschien dat ik Colruyt hierover eens verduidelijking moet vragen.

Anoniem zei

Vroeger hoopte ik dat de moslimgreep op onze samenleving ging stoppen, wanneer er genoeg islamleraren in het onderwijs aangesteld waren. Maar de kapsones van moslims in ziekenhuizen zijn inmiddels ook al gekend, en nu beginnen ze in de supermarkten zich ook al te manifesteren! Ze zijn bezig met hun tanden te zetten in alles wat van ons is! Het komt niet ineens, het sluipt.