Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

07 mei 2009

Rik Janssens en zij die zich aangesproken voelen.

Op het lezersbrievenforum van het Nieuwsblad postte ik 6 mei ook het artikel :"Mijn zoon werd op de trein beroofd. " dat ik hieronder ook publiceerde.
Hierop kwamen tal van reacties, vooral van mensen die van criminaliteit en multicul ook genoeg hebben, maar ook van..... ja ja, een paar linkse figuren.
Ik wil jullie dit stukje linkse kromproza niet onthouden, en eronder mijn antwoord dat mij reeds bij het schrijven zeer heeft geamuseerd, en ik hoop jullie ook bij het lezen.
"
Griffon is ...
terug, en dàt zullen we geweten hebben! En hoe : we gaan ons land terugnemen! Gedaan met al die 'Bruinen'! Al die 'Makkakken' terug naar huis! Griffon : het is momenteel zo en niet anders! Je kan de tijd niet terugdraaien (gelukkig maar!) Je zoon is beroofd, en dat vind ik spijtig. Je wordt inderdaad beroofd, laat daar geen uitsluitsel over bestaan! Maar nu om te beweren 'We gaan ons land terugnemen'? Nou moe, dat lijkt me van elke realiteitszin verstoken. Ten eerste : wat is ons land? Is het wel ons land? Voor hetzelfde geld kan Nederland of Frankrijk ons land claimen! Ten tweede : je wilt van die sukkels verlost zijn. Welke sukkels? Ten derde : multi-cul(sic) wordt voorgesteld als 'links'. Ik ken je al langer (als broodschrijver voor het VB Berchem-Deurne) en al wat niet VB is, staat geboekstaafd als 'links'! Griffon : in de tijd dat de apen nog spraken, verschenen jouw lezersbrieven elke week in 'De Streekkrant' of 'De Zondag'. Niet? Tot de redacteurs er achter kwamen dat je VB-broodschrijver was en aldus de zaken probeerde te manipuleren... . Het feit dat je enkel nog op dit forum welkom bent, spreek boekdelen...
rik janssens"

Rik Janssens en zij die zich aangesproken voelen.
Het telefoonboek opengedaan, wat gegoogled, en niet gevonden wat je zocht?Tracht je erachter te komen wie ik ben zodat je mijn ruiten kunt komen ingooien, mijn muren kunt komen bekladden en de auto vandaliseren?Waarschijnlijk met een Arafat-vod voor je gezicht Maar waarom ook geen cocktailtje binnengooien, zo eentje van de vrienden van Ché of de anarchistenbeweging.Ik vermoed sterk dat vrije meningsuiting geen plaats heeft tussen jouw oren, behalve de enge en eenzijdige linkse mening natuurlijk.Wellicht zag je mij liefst monddood, geknield voor jouw gelijk, verbannen van elk forum, liefst verbannen naar een of andere Goelacharchipel van jouw dromen, om heropgevoed te worden.Ach ik weet wel wat je met mij, en blijkbaar met Vlaams Belangers graag zou doen, en dat is typisch voor mensen van jouw gedachtengoed en strekking.Je moet het nu wel alle dagen in je broek doen, nu je merkt dat je groepje linkse kompanen steeds kleiner wordt. Het laat zich merken dat julie steeds gefrustreerde, fundamentalistischer, gewelddadiger en revanchistischer worden. De gewelddadige betogingen van jullie extremistische kamp,dat rondreist om overal gewelddadig keet te gaan schoppen en auto's in brand te steken, bewijzen dit volledig. En toch eisen jullie elk spreekgestoelte op voor jullie fatale multiculturele en linkse evangelie. Het is jou waarschijnlijk nog niet genoeg dat de meeste kranten en visuele media worden bevolkt door sympathisanten van jouw beweging? Van boekdelen gesproken. En het feit dat je denkt denkt mij vroeger al eens te hebben tegengekomen toont wellicht aan dat jij nog meer een linkse broodschrijver bent dan ik een rechtse.En toch tolereer ik je op dit forum omdat ik jou de meningsvrijheid gun, ik je van deze plaats niet wil verbannen, alhoewel juliie die mij toch graag zouden afnemen. Dat is pas progressief niet?Maar tijd voor enige profetie. Dat je het erg vindt voor mijn zoon geeeft aan dat je nog enige empathie voelt voor je eigen volk en dus is er misschien nog een sprankel hoop voor jou.Maar uiteindelijk zul jij naar alle waarschijnlijkheid als dhimmie het lot ondergaan dat je zelf gekozen hebt. Ik verzet mij tegen een dergelijke bestemming, vanuit mijn verdedigingsreflex tegen uw linkse en allerhande geïmporteerde achterlijkheid, die de uwe nog zal versterken. Je zou het niet eens willen zul je zeggen, maar ik stel je alvast gerust: Ik kom jullie dan niet redden, want ik red mezelf en de mijnen, nog fanatieker als zij de hunnen en jij de jouwen. Ik zal het nog eens zeggen, bewust vanuit mijn totaal recht op vrije meningsuiting, en om jou groen haar te laten krijgen: "Dit is ons land!"

2 opmerkingen:

Fee zei

dat heb je d'r ne keer goed ingepeperd, Griffon, maar ik vrees dat dit bij zulke snullen allemaal verloren moeite is.
Toch: Bravo!!!

italia zei

Antoine, U doet me daar al eens aan wat denken….
Aan 2 dingen eigenlijk. Een dat wij hier over het schorremorrie waarover U het hebt, niet hebben te klagen. De streek hier is dan ook overwegend Berlusconi-gezind en is er bekend voor, dat sinds de Oudheid, de muizekens er dood in de schapraai zitten. Kijk, ik weet, daarin ben ik een zondagskind! Op tijd in de gelegenheid geweest om de goede beslissing te nemen….Arm maar proper!
Ten tweede dat wij als Vlaams Nationalisten met elkaar zouden moeten afspreken en de E-postadressen doorgeven, om overal, ik herhaal, overal onze standpunten op te dringen. Let wel: ik zeg: overal, en opdringen. Dus niet hier en daar een beetje, en voorzichtig aan de poort staan bedelen, maar op tafel slaan. Laat ze denken dat er afspraken zijn gemaakt: dat is toch niet verboden? Zij slaan ons om de oren met hun indoctrinatie: waarom zouden wij niets mogen terugdoen? Een Betje kat-en-muis mag toch ook? Waarom nemen we elk geen tiental E-mailadressen? Het kost ons toch geen cent! Wij zetten nergens aan tot haat, noch tot racisme/ We geven alleen lik op stuk. Iedere keer wat harder, tot het tot de hardste koppen doordringt: dit is ons land!
Op onze bloedeigen blogs staan we sterk: maar de lezers moeten langskomen, en dat vraagt een inspanning. Dat zou best te veranderen zijn! Wij zouden moeten gaan waar lezers zijn, en daar op onze strepen staan. Een beetje zoals U op die eenvoudige van geest wilt reageren….
Zo lang de Vlaamse ontvoogdingsstrijd al bestaat, zijn er nog nooit zoveel kansen geweest Het is zelfs gratis!
Voorstel: afspraken maken voor een beurtrol, en elk dag een 10-tal reacties plaatsen…Bij ‘weigering’ van één van ons, gewoon door iedereen samen de volle charge laten geven. Het moet lijk een wervelwind worden, die opsteekt. Open brieven kunnen mirakels doen! Want die angsthazen zijn als de dood voor negatieve publiciteit!