Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

28 februari 2012

Felicitaties voor Kalfskop

Nadat Doke Strontvlieghe van de tsjevenpartij, Kalfskop van de regisseur Paardekam wou feliciteren met de Emma die ze in Miami NIET hadden gekregen en daarbij Schoenmakers niet vergat te lauweren, kon ook ik niet achterwege blijven met mijn felicitaties. Eerst de felicitaties aan Doke: zij krijgt de prijs van de Domme Framboos die even media-aandacht wou recupereren met het BIJNA succes van Kalfskop, en daarbij haar zoveelste media-lapsus produceerde. Straks krijgt ze nog ergens een rol in  een komedie.

Iemand die blij is dat anderen winnen, dan nog om politiek correcte reden en omdat ze een andere kandidaat sympathiek vinden, vind  ik 'lozers',  en ze verdienen  het om nooit meer te winnen, zelfs niet genomineerd te worden.  Alhoewel ik dit aanvankelijk van plan was, ga ik nu nooit de film bekijken en er 1 Eurocent aan spenderen. Wie weet, binnen 20 jaar misschien als ik hem cadeau zal krijgen bij een doos waspoeder.
De volgende keer wint er een film uit het Afghaanse hooggebergte. Ik gun het ze nu van harte, want onze lafbekken hebben niet de ruggengraat, noch het zelfrespect en de trots om een oscarbeeldje te kunnen tillen. De politici kunnen ons geld in de toekomst misschien beter meteen versturen naar de volgende winnaars uit een prachtland als Afganistan  of waarom niet uit Syrië, of  Jemen. Kwestie van geen omweg meer te maken om de makers van de volgende 'Winner' zelf te kunnen feliciteren en zelf als mecenas voor de pers te kunnen staan blinken voor de hulp aan landen in ' moeilijke politieke situaties.'

Doke Strontvlieghe kan dan samen afreizen met Tsjeven Van Ackere.


Dat regisseur Paardekam, acteurs Schoenmakers en Co maar snel de subsidies voor Kalfskop terugbetalen, dewelke geput werden uit mijn belastingen en die van de Vlamingen die ze voortdurend schofferen en bestempelen als fascisten.
Omdat geld voor hun nu eenmaal niet belangrijk is, omdat het toch altijd van anderen komt, willen ze misschien mij gewoon snel direct terugstorten omdat geld van rechtse Vlaams Nationalisten hun producties toch niet mogen besmeuren. De intrest erop, die mogen ze van mij nog houden.


Beste Kalfskoppers, Paardekammen en Schoenmakers, jullie kunnen mij tot afhandeling van deze terugbetaling contacteren via mijn blog.
Nog gefeliciteerd en de POCO-Award voor het overbrengen van de politieke boodschap en het niet winnen, bende linkse poco-vijgen.

Geen opmerkingen: