Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

13 april 2015

L’ora e fuggita, e muoio disperato. Mijn tijd raakt op, en ik sterf wanhopig

L’ora e fuggita, e muoio disperato. Mijn tijd raakt op, en ik sterf wanhopig
Hiermee werd een nieuw tijdperk ingeleid. ISIS- en guerilla-tactieken toegepast bij ons. De politie komt altijd te laat, en gewapende zelfverdediging is verboden. Er zal hoogstens binnenkort een vervalste statistiek geproduceerd worden, de politie vindt ook na 5 jaar zoeken en het achterhouden van de mogelijke identiteit, de daders niet of moet ze terug vrij laten, justitie doet binnen 20 jaar een uitspraak dat het verjaard is nadat alle slachtoffers en daders wellicht dood zijn. En als ze gevat en berecht worden, dan blijken ze voor rechter en advocaat te gek om veroordeeld te worden, of worden ze op basis daarvan vervroegd vrijgelaten. Ik wil verandering! Wie wil mij als president met volmachten? .. Niemand? ? Blijf dan maar verder kreunen terwijl jullie leven miserabeler wordt! Ik ga nog wat in mijn hof werken en ondertussen luisteren naar “E lucevan le Stelle ” ( Uit dit lied werd de titel van dit artikel gerukt, de sfeer is die van wanhoop)

E non ho amato mai tanto la vita!
tanto la vita!
En nooit hield ik zo erg van het leven; hield ik zo erg van het leven.

Auto beschoten op snelweg, inzittenden beroofd

Auto beschoten op snelweg, inzittenden beroofd10 april, 17:41
Op de A54 ter hoogte van Petit-Roeulx, deelgemeente van Seneffe, hebben onbekenden donderdagnacht een auto onder vuur genomen en vervolgens de inzittenden beroofd. Dat meldt het parket van Charleroi vrijdag.
Het incident speelde zich even na middernacht af. Niemand raakte gewond. De bestuurder zette de auto aan de kant, waarop de inzittenden beroofd werden van hun geld en hun gsm.
Vrijdagnamiddag heeft de politie de plek van het voorval volledig uitgekamd, op zoek naar sporen. Sinds 14.30 uur is de rijbaan richting Brussel op de A54 van Charleroi naar Nijvel daardoor dicht. Het verkeer wordt er omgeleid.

Geen opmerkingen: